Novinky z oblasti firemního vzdělávání pod jednou střechou

 Dům zahraniční spolupráce, 10.03.2016, 23:16

Experti na komunikaci tvrdí, že nejdůležitější jsou první 3 minuty. Tento čas a jeho provázání s tématem, myšlenkou nebo záměrem vaší prezentace rozhodne mezi: "To byla skvělá prezentace, Tome, moc se mi líbilo..." a " Jo, Tome, dobrá prezentace..."

Představte si svou prezentaci jako cestu. Vy, jako řečník, víte, kam jdete a lehce nás provázíte, abychom s vámi snadno udrželi směr i krok. Chvíli nás jen vedete, chvíli jen provázíte a průběžně nám předáváte zajímavé informace, které podporujete fakty a studiemi až nás přivedete na konec. Tam se s námi rozloučíte a popřejete nám úspěchy a další pokroky.

Ale jak na to, aby to šlo takto hladce a udrželi jste naši pozornost?

Pokud připravujete firemní prezentaci, začněte výhodami pro nás, jako budoucího zákazníka a zdůvodněte přednosti vašeho produktu nebo služby. Ale prosím pěkně, zkuste to jinak než popsaným snímkem s fakty a technickými parametry vašeho produktu. Buďte originální, ukažte nám, jak se budeme cítit vaším výrobkem nebo službou. Povídejte nám o nich, jak se cítí ti, kdo už jej mají a v čem jim pomáhá a jaké jim přinesl výhody.

Když jsem připravovala prodejní prezentaci pro personální agenturu pro zákazníky na schůzky, připravila jsem prezentaci navázanou na jejich marketingovou kampaň - letní ledové osvěžení. Zákazník tak měl nabídku v podobě nápoje plného osvěžujících ledových kostek s připodobněním výhod a služeb, s kterými mu společnost může pomoci. Prezentace pak vypadala takto.

Pokud jsou prezentace, kterými se sama inspiruji, tak to jsou prezentace Steva Jobse při uvedení Apple výrobků na trh. Jednoduché a úderné. Přesvědčte se sami.

Ještě přikládám pro porovnání tématicky stejné prezentační snímky. Jsou z jedné z mých prvních prezentací, z dob, kdy jsem začátkem 21. století nabízela IT služby. Na schůzky jsem si nosila svůj notebook a jezdila Škodou Favorit, ve špatném technickém stavu. Musela jsem ho parkovat v bočních uličkách, abych společnost neutrpěla na prestiži jeho ošuntělým vzhledem. V těch dobách nebylo mnoho lidí, kteří by nás učili dělat prezentace jinak.

1/ snímek plný textu. Ten svádí jen k tomu, že jej jako řečník můžete být buď číst nebo jej mít za sebou a povídat nám něco podobného, což nás mate. A co pak čekáte od posluchačů, mají číst s vámi a usínat nebo se snažit vás poslouchat? Ve všech případech budou potřebovat sirky u vstupu, na udržení otevřených očí nebo double Ristretto před i po prezentaci :)


2/ A jak vypadá stejný snímek, který vám službu nabídne jinak? Podívejte se, co říkáte, je to rozdíl?





Každý z nás, máme posluchačům, co předat, každý z nás jsme jiný a jinak je obohatíme. Zkuste to jinak. Ráda vás budu provádět, odlišíme a zdokonalíme i vaše prezentace. Které mohou být zaslány jako "návnada", pouhý odkaz online např. v prezentačním nástroji prezi nebo v aplikaci v tabletu s představením na schůzce se zákazníkem.

Přeji hodně úspěchů při prezentování. :)

Autorka: Andrea Peloušková, Trainer prezi & Mind Maps

Převzato z: EPALE


Zaujal vás tento článek? Nastavte si AGENTA pro hlídání podobných informací! Nebo se podívejte, jaké kurzy nabízí portál Edumenu.cz v oblasti Lidských zdrojů a personalistiky.