Novinky z oblasti firemního vzdělávání pod jednou střechou

 Education, s.r.o., 03.10.2016, 17:33

Souhlasíte s Tomem Petersem, manažerským guru, že při prezentaci např. výsledků společnosti by na snímcích měla být fakta a číselné údaje představeny jen ze 2%? Ostatní by mělo být odprezentováno bez přeplněných snímků za vašimi zády jen na základě podkladů uložených ve vaší hlavě.

Ostatně koho baví číst slohová cvičení na snímcích, že? Tedy pokud se rovnou nechystáte si je přečíst než usnete, protože jste nestíhali ranní kávu :)

U svého publika vyhráváte pouze tehdy, pokud je nenudíte. Jen tak je máte stále na své straně v plném soustředění.

Jistě, to se lehko řekne, ale když potřebujete představit více dat, jak je prezentovat?

Celkem jednoduše, pokud si je rozdělíte do částí nebo tématických bloků. Lépe tak představíte jen 2 - 3 klíčová fakta naráz. Vaši posluchači si je takto snadno zapamatují. Je i dokázáno, že si lépe zapamatujeme přibližná data s přirovnáním v kontextu místo přesná čísla ve zprávě bez souvislostí.

Uvedu příklad z praxe: Když vám prodavač v IT obchodě řekne, že jistý notebook má 8 GB RAM , tak vám to moc neřekne. Můžete si to jen porovnat s těmi, co nedávno kupovali taky notebook a chlubili se kolik tam mají paměti. Ale jaký to má pro vás najednou význam, když vám stejnou informaci dotyčný sdělí stylem: to vám bohatě stačí na práci, na uložení programů na zpracování fotek a fotky, hraní her a na uložení a přehrávání hudby cestou na měsíc a zpět. No to zní hned líp a dokonce si to umíme představit :)


Jako další příklad vám přidávám snímky z mého semináře na konferenci pro učitele k výuce anglického jazyka, které přikládám jako ukázku, jak prezentovat klíčová slova:


Rozdíly vidíte sami. Jednoduché a stručné snímky, jen s klíčovými body, okořeněné trefnou fotkou nebo tématickým obrázkem v pozadí, jsou snadno zapamatovatelné. Slohové práce a texty v odstavcích na snímky opravdu nepatří.


Podrobnější informace připravte posluchačům v materiálech, které si vezmou s sebou. Ty snesou bez problémů více textu a můžou se k nim po vaší prezentaci nadšeně vrátit a v klidu si je prostudovat.


V dnešních prezentačních nástrojích můžete snímky fázovat, to je další možnost, jak si udržet vaše posluchače soustředěné. Snímek velkého grafu, kde se jednotliví ukazatelé zobrazují postupně a přehledně jim dá více podnětů než jen jeden snímek sotva viditelný již od 2. řady dále.

Jak by mohla vypadat taková skvělá prezentace se souhrnem všeho, co jsem vám právě sepsala?

Třeba jako ukázková prezentace online nástroje prezi, v kterém školím tvorbu prezentační a prezentační dovednosti ve společnostech a naleznete ji na tomto odkaze youtube. Věřím, že zaujme i vás a změní i váš pohled na jiné prezentace.

Přeji vám hodně úspěchů a nadšené posluchače při prezentování vašich skvělých prezentací.

Vítězný článek, který odstartoval úspěšný blog o dalším vzdělávání dospělých naleznete zde :)

Autorka: Andrea Peloušková, Trainer Prezi & Mind map in English

Zdroj: http://chybovatjelidske.blogspot.cz


ZAUJAL VÁS TENTO ČLÁNEK? Nastavte si AGENTA pro hlídání podobných informací! Nebo se podívejte, jaké kurzy nabízí portál Edumenu.cz v oblasti Lidských zdrojů a personalistiky nebo třeba Managementu.