Novinky z oblasti firemního vzdělávání pod jednou střechou

 Hubbardova akademie administrativy Praha, 12.09.2017, 10:00

Pokud podnikáte nebo jste tzv. osobou samostatně výdělečně činnou, tak jste možná už zažili pocit, že by to chtělo nějaké manažerské školení a pustili jste se do hledání manažerských kurzů. Jenže na trhu jich je celé množství a není zrovna snadné vybrat ten pravý. Na co se při výběru soustředit?

Získávání dalších dovedností je pro manažerskou praxi nezbytné, protože je nástrojem k urychlení a zefektivnění práce. Na trhu najdete celou řadu školení, kterých se můžete zúčastnit. Kurz sice může splnit vaše očekávání, ale otázkou je, zdali pak nabyté znalosti dovedete používat.

Proto jsem článek pojmenovala Manažerské dovednosti v praxi – mockrát jsem se totiž setkala s tím, že se lidé zúčastní kurzu nebo školení a potom nejsou schopni nově nabyté znalosti aplikovat v praxi.

Implementace nástrojů

A jak tedy na to, abychom nabyté znalosti, co nejlépe, nejefektivněji a s co největším ziskem dostali skutečně do praxe? Po teoretickém školení, by měla následovat konzultace, která vám pomůže funkční nástroje postupně implementovat do firmy tak, aby bylo zachováno a posíleno to, co už dobře funguje a dalo se do pořádku to, co tak úplně nefunguje.

Manažerské školení, které vás vybaví množstvím užitečných nástrojů, je krásná věc, ale když potom nenásleduje smysluplné zavedení těchto nástrojů do praxe, můžete zůstat na stejném místě, kde jste začali. Nebo dokonce stav věcí i zhoršit, pokud něco aplikujete nelogicky nebo ne zcela správně.

Nebrojím tady proti manažerským kurzům a školením. Naopak. Myslím, že jsou velmi potřeba, zejména proto, že podnikání u nás nemá dlouhou historii a často se učíme cestou "pokus, omyl". Ale jde o to, jak najít to správné školení a na které faktory si dát pozor.

Na co se soustředit?

Pokud chcete manažerské dovednosti dostat skutečně do praxe s maximálním možným přínosem pro svou firmu, je pár bodů, na které je dobré se podívat:

  1. Zástupce dané školicí firmy by se měl skutečně zajímat o vaši firmu a měl by být schopen spolu s vámi najít tu oblast, kterou nejvíc potřebujete zlepšit, a neprodávat vám něco "za každou cenu".
  2. Školení by nikdy nemělo být jen pro zaměstnance firmy, ale mělo by zahrnovat školení pro šéfa a případně i majitele firmy.
  3. Školení by mělo obsahovat nějakou formu praktického použití školeného tématu.
  4. Po ukončení školení by mělo danou školicí firmu zajímat, jak se vám daří s nabytými znalostmi pracovat a jaké výsledky vám školení přineslo. A pokud se zaváděním nástrojů do praxe "bojujete", měla by existovat možnost individuálního poradenství, které vám se zaváděním pomůže.

Pokud se rozhodujete o individuálních konzultacích nebo poradenství, pak si položte jednu otázku:

Dělá mě toto poradenství schopnějším manažerem, nebo zvládá věci ve firmě za mě?

Pokud totiž konzultant zvládá věci za vás, pak může být vaším konzultantem do konce života. Pokud vás dělá schopnějším, pak ho jednoho dne už nebudete potřebovat, protože si poradíte.